Wednesday, September 22, 2010

THE BROOK ေခ်ာင္းကေလး


THE  BROOK

I come from haunts of coot and hern,
        I make a sudden sally
And sparkle out among the fern,
        To bicker down a valley.

By thirty hills I hurry down,
       Or slip between the ridges,
By twenty thorps, a little town,
       And half a hundred bridges.

Till last by philip}s farm I flow
       To join the brimming river,
For men may come and men may go,
        But I go on for ever.

I chatter over stony ways,
        In little sharps and trebles,
I Bubble in to eddying bays,
        Ibabble on the pebbles.

With many a curve my banks I fret,
         By many a freld and fallow.
And many a fairy foreland set,
         With willow-weed and mallow.

I chatter,chatter,as I floow
     To join the brimming river,
For men may come and men may go,
         But I go on for ever.

I wind about, and in an out,
        With here a blossom sailing,
And here and there a lusty trout,
        And here and there a grayling.

And bere and there a foamy flake
Upon me,as I travel
With many a silvery waterbreak
Above the golden gravel,

And draw them along,and flow
To joy the brimming river,
For men may come and men may go,
But I go on for ever.

I steal by lawns and grassy plots,
I slide by hazel covers
I move the sweet forget-me-nots
That grown for happy lovers.

I slip, I slide,I gloom,I glance,
Among my skimming swallows,
I make the netted sunbeam dance
Against my sandy shallows, 

I murmur under moon and stars
In brambly wildemesses,
I linger by my shingly bars,
I loiter round my cresses,

And out again I curve and flow
To join the brimming tiver,
For men may come and men may go,
But I go on for ever. 
               ALFRED LORD TENNYSON

ေခ်ာင္းကေလး

ေရက်က္နဲ႔ဗ်ိဳင္းတို႕က်က္စားရာမ်ားမွ ကၽြန္ေတာ္စထြက္၊
ကၽြန္ေတာ္ရုတ္တရက္ထြက္ေပၚျခင္းတစ္ခုျပဳလို႕။
ၿပီးေတာ့ ဖန္းေရညွိပင္ၾကားမွာ တဖ်က္ဖ်က္လက္၊
ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ အတင္းကေလးေျပးဆင္းဘို႔။

ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ဆင္းလာတာကေတာင္ကုန္းသံုးဆယ္ေဘး
သို႔မဟုတ္ေလ်ာလိုက္လာတာက ကုန္တန္းမ်ားႏွစ္ခုၾကား။
ၿမိဳ႕ငယ္ကတစ္ၿမိဳ႕နဲ႔ ရြာေတြကႏွစ္ဆယ္ေဘး
ၿပီးေတာ့တစ္ရာရဲ႕တစ္၀က္ေသာ တံတားေတြေအာက္နား။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ဖီးလစ္တို႕ၿခံနားထိုင္ ကၽြန္ေတာ္စီးလွ်က္
ကမ္းနဖူးထိေရျပည့္ေနတဲ့ ျမစ္ႀကီးနဲ႔ေပါင္းဖို႔။
လူေတြလာႏိုင္ေရးနဲ႔ လူေတြသြားႏိုင္ေရးအတြက္
သို႔ေသာ္ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ အၿမဲခရီးဆက္လို႔။

ေက်ာက္ခဲထူတဲ့လမ္းမ်ားေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တတြတ္တြတ္ဟဲ
အသံျမင့္မ်ားနဲ႔ အျမင့္ဆံုးအသံမ်ား ေသးေသးဖြဲ႕။
ကၽြန္ေတာ္ ပလုံစီမွာက ၀ဲလွည့္ေနတဲ့ပင္လယ္ေအာ္မ်ားထဲ
ေက်ာက္စရစ္ခဲမ်ားေပၚမွာလဲ ကၽြန္ေတာ္ဗလံုးဗေထြးနဲ႔။

ေကြ႕ေကာက္မ်ားႏွင့္အတူကၽြန္ေတာ့ကမ္းပါးမ်ားကၽြန္ေတာ္ဖဲ့ေႁခြ
စိုက္ခင္းႏွင့္ေျမလြတ္ေတြမ်ားစြာအနား။
ၿပီးေတာ့ လွပတဲ့အငူမ်ားစြာကို ျဖစ္ေပၚေစ
အတူတကြေသာ မိုးမခေပါင္းပင္နဲ႔ ပန္းဖရုံ ျမက္ခင္းမ်ား။

ကၽြန္ေတာ္စီးေနစဥ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တတြတ္တြတ္ဟဲလွ်က္
ကမ္းနဖူးထိေရျပည့္ေနတဲ့ျမစ္ႀကီးနဲ့ေပါင္းဖို႔။
လူေတြလာႏိုင္ေရးနဲ့ လူေတြသြားႏိုင္ေရးအတြက္
သို႔ေသာ္ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အၿမဲခရီးဆက္လို႔       

အတြင္းနဲ႔အျပင္ကၽြန္ေတာ္ေကြ႕၀ိုက္ရစ္ေခြကာ
ဒီဘက္မွာ ဘေလ့ဆန္းပန္းတစ္ပြင့္နဲ႕အတူေျမာလြင့္
ၿပီးေတာ့ က်န္းမာတဲ့ ထေရာက္ငါးႀကီး တစ္ေကာင္နဲ႔ ဟိုမွာဒီမွာ
ၿပီးေတာ့ဟိုဟိုဒီဒီမွာလဲ ေငြေရာင္ငါးကေလးတစ္အုပ္ႏွင့္။

တစ္ခါဟိုမွာဒီမွာ ေရျမွပ္ထေနတဲ့ ေရလႊာျပင္တစ္ခု
ကၽြန္ေတာ္ခရီးႏွင္ေနတုံး ကၽြန္ေတာ္အေပၚဘက္။
ေငြေရာင္လႈိင္းၾကက္ခြပ္မ်ားကို အတူျပဳ
ေရႊေရာင္ေက်ာက္စလစ္ေျမျပင္ရဲ႕အထက္။

ၿပီးေတာ့သူတို႔အားလံုးကို အတူဆြဲယူၿပီးစီးလွ်က္
ကမ္းနဖူးထိေရျပည့္ေနတဲ့ ျမစ္ႀကီးႏွင့္ေပါင္းဖို႔။
လူေတြလာႏိုင္ေရးနဲ႔ လူေတြသြားႏိုင္ေရးအတြက္
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အၿမဲခရီးဆက္လို႔။

ျမက္ခင္းမ်ားနဲ႔ျမက္ထူတဲ့ ေျမကြက္မ်ားနားက ကၽြန္ေတာ္ခိုးထြက္
သစ္အယ္ပင္ ေတာအုပ္မ်ားအနား ကၽြန္ေတာ္ေလ်ာတိုက္ခဲ့။
ခ်ိဳခ်ိဳေမႊးတဲ့ ၾကည္ျပာပန္းကို ကၽြန္ေတာ္လႈပ္ရွားေစလ်က္
သူတို႔အပင္ေပါက္လာတာေပ်ာ္ရႊင္ေသာခ်စ္သူမ်ားအတြက္ပါတဲ့။

ကၽြန္ေတာ္ေခ်ာ္လဲ ကၽြန္ေတာ္ေလ်ာတိုက္ ကၽြန္ေတာ္သုန္မႈန္၊ ကၽြန္ေတာ္ပြတ္တိုက္ထိ
ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ ရွပ္တိုက္ေျပးေနတဲ့ ပ်ံလႊားငွက္မ်ားအၾကား။
ပိုက္ကြန္လိုျဖာထြက္တဲ့ ေနေရာင္ျခည္အကကို ကၽြန္ေတာ္ျပဳမိ
ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ သဲေပါေသာေရတိမ္ပိုင္းဆန္႔က်င္ဖီလာအရပ္မ်ား။

ကၽြန္ေတာ္သာသာညွင္းညွင္းၿငီးလႏွင့္ာကယ္ေတြေအာက္
ဆူးၿခံဳေပါတဲ့ ေတာရုိင္းေျမမ်ားထဲ။
ကၽြန္ေတာ္ဖင့္ေႏွးႏွး အုတ္ခဲေပါတဲ့ ျမစ္ေအာက္ၾကမ္းျပင္တေလွ်ာက္
ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ စမံုပင္မ်ားအၾကား ကၽြန္ေတာ္ရစ္သီရစ္သီ၀ဲ။

ၿပီးေတာ္တစ္ခါထပ္ထြက္ ကၽြန္ေတာ္ေကြ႕ေကာက္ၿပီးစီးလ်က္
ကမ္းနဖူးထိေရျပည့္ေနတဲ့ျမစ္ႀကီးနဲ႔ေပါင္းဖို႔။
လူေတြလာႏိုင္ေရးနဲ႔ လူေတြသြားႏိုင္ေရးအတြက္
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အၿမဲခရီးဆက္လို႔။     

No comments:

Post a Comment